Menu
Košík

REKLAMAČNÝ PORIADOK

REKLAMAČNÝ PORIADOK

Internetového obchodu www.pravoeshopov.sk


I. Identifikácia obchodníka

1.1.Týmto Reklamačným poriadkom (ďalej aj „RP“) sa riadia právne vzťahy medzi

spoločnosťou

Obchodné meno: ProActive s.r.o.
Sídlo: Hodžovo nám. 2, Bratislava 811 06, Slovenská republika

Zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel Sro, Vložka číslo 46726/B
IČO: 367 986 31

DIČ: 2022409609

IČ DPH: SK2022409609
Bankový účet: Československá obchodná banka a.s., IBAN: SK94 7500 0000 0040 0521 4102, BIC: CEKOSKBX

(ďalej aj “Predávajúci” alebo “Obchodník”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim produktov

ponúkaných Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii

spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok a

príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky

najmä zákonov: Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých

zákonov v platnom znení, Zákon č., Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení,

s výnimkou uvedenou v bode 4.4. tohto Reklamačného poriadku, ktorý upravuje právny vzťah

medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktorý nevystupuje v postavení spotrebiteľa.

1.2.Emailový kontakt a telefonický kontakt na Predávajúceho je:

Email: obchod@odolnepodlahy.sk

Tel. č.: 0908727405


1.3Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv je:

MPS LOGISTICS - Areál Istrochem, Vajnorská ul 127C, 83104 Bratislava, Slovenská republika             

 II. Základné ustanovenia

2.1.Týmto reklamačným poriadkom sa upravujú právne vzťahy medzi Kupujúcimi, ktorí sú

spotrebiteľmi a Obchodníkom.

III. Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady

3.1.Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vadu vytkol u

Predávajúceho bez zbytočného odkladu, najneskôr do uplynutia 24 mesiacov od prevzatia veci.

Ak v tejto lehote vadu nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady zaniknú.

IV. Zodpovednosť za vady


4.1.Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá

sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.

4.2.Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať

alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, predávajúci zodpovedá za

každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas

celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.

4.3.Pri použitej veci sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti predávajúceho za

vady ako v odsekoch 4.1 a 4.2, nie však kratšej ako jeden rok od dodania veci.

4.4.Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania

Kupujúcemu, a ktorá sa prejaví do 6 mesiacov od dodania veci, a to v prípade ak Kupujúci

nevystupuje v postavení spotrebiteľa.

V. Práva zo zodpovednosti za vady

5.1.Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na

odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo

od kúpnej zmluvy odstúpiť

5.2.Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní

povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia

vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez

zbytočného odkladu po splnení povinností predávajúcim.

5.3.Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa bodu 5.2.,

len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa

bodov 4.1 až 4.3 tohto Reklamačného poriadku.

5.4.Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody,

ktorá mu z vady vznikla.

VI. Vytknutie vady

6.1.Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej

predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky,

alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania

predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí

zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.

6.2.Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa

považuje za doručenú v deň odopretia.


6.3.Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po

vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v

súlade s § 507 ods. 1, Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení odstráni.

Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia

vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže

ovplyvniť.

6.4.Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi

kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným

akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže

zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže

odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3, Zákona č.

108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení

nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom

sa vzťahuje § 509 ods. 2 Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení.

6.5.Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho,

pred odoslaním objednávky, predávajúci oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u

inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za

konanie alebo opomenutie predávajúceho.

VII. Odstránenie vady

7.1.Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si

nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým

spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky

okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či

by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.

7.2.Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak

by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa

bodu 7.1. druhej vety.

7.3.Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu,

bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na

povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.

7.4.Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo

osobe podľa § 622 ods. 5 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení

niektorých zákonov v platnom znení. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.

7.5.Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady

rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany


nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal

prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o

zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie

veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po

odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na

podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji

veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak

predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci

účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť

na jej predaj.

7.6.Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo

náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola

nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Predávajúci a

kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci

zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.

7.7.Pri odstránení vady výmenou veci nemá predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú

bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.

7.8.Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619 Zákona č. 108/2024 Z. z. o

ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.

7.9.Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej

zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 ., Zákona č. 40/1964

Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení, ak

a)predávajúci vec neopravil ani nevymenil,

b)predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Zákona č. 108/2024 Z. z. o

ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,

c)predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane

spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,

d)vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,

e)vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie

od kúpnej zmluvy, alebo

f)predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo

bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

7.10.Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú

by vec mala, ak by bola bez vád.


7.11.Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 7.9., ak sa kupujúci spolupodieľal

na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal

na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.

7.12.Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k

vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne

očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

7.13.Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady

predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej

povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci vec v primeranej lehote

neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a

nebezpečenstvo predávajúceho.

7.14.Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo

dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu,

podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

7.15.Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým

spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným

spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.

7.16.Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na

odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

VIII. Zodpovednosť za vady digitálneho plnenia

8.1.Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má digitálne plnenie v čase jeho dodania a

ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jeho dodania, ak ide o digitálne plnenie, ktoré sa dodáva

jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení.

8.2.Obchodník odstráni vadu digitálneho plnenia v primeranej lehote po tom, čo spotrebiteľ

vytkol vadu, bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu

digitálneho plnenia a účel, na ktorý spotrebiteľ digitálne plnenie požadoval.

8.3.Obchodník môže odstránenie vady odmietnuť, ak odstránenie nie je možné alebo ak by mu

spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by malo

digitálne plnenie bez vady a na závažnosť vady.

IX. Zodpovednosť za vady služby

9.1.Zhotoviteľ zodpovedá za vady, ktoré má vec pri jej prevzatí objednávateľom.


9.2.Ak sa vada prejaví do uplynutia 24 mesiacov odo dňa, kedy si mal objednávateľ vec

prevziať, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase prevzatia. To neplatí, ak sa

preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.”.


X. Záverečné ustanovenia

10.1.Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných

podmienok a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla. Dokumenty –

Všeobecné obchodné podmienky a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto

Webového sídla sú zverejnené na doméne Webového sídla Predávajúceho.

10.2.Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný momentom jeho zverejnenia na Webovom

sídle Predávajúce dňa 01.07.2024


Tento eshop je certifikovaný http://www.pravoeshopov.sk