Menu
Košík

Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

Internetového obchodu www.odolnepodlahy.sk


I. Identifikácia obchodníka

1.1.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj „VOP“) sa riadia právne vzťahy

medzi spoločnosťou

Obchodné meno: ProActive s.r.o.

Sídlo: Hodžovo nám. 2, Bratislava 811 06 Slovenská republika

Zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel Sro, Vložka číslo 46726/B
IČO: 367 986 31

DIČ: 2022409609IČ

IČ DPH: SK2022409609

Bankový účet: Československá obchodná banka a.s., IBAN: SK94 7500 0000 0040 0521 4102, BIC: CEKOSKBX

Predávajúci je platiteľom dane z pridanej hodnoty


(ďalej aj “Predávajúci” alebo “Obchodník”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim produktov

ponúkaných Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii

spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok a

príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky

najmä zákonov: Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých

zákonov v platnom znení, Zákon č., Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení,

1.2.Emailový kontakt a telefonický kontakt na Predávajúceho je:

Email: obchod@odolnepodlahy.sk

Tel. č.: 0908727405

1.3Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv je:

MPS LOGISTICS - Areál Istrochem, Vajnorská ul 127C, 83104 Bratislava, Slovenská republika

      

II. Definícia pojmov

2.1.Pre účely týchto všeobecných obchodných podmienok, Obchodník v súlade so zákonom č.

108/2024 Z.z. v platnom znení, uvádza a definuje tieto pojmy:

2.2.Zmluvou uzavretou na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a

uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie

bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania,

elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu

2.3.Obchodník (ďalej aj “Predávajúci”) je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z

nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej

činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej

účet.

2.4.Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej

vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej

činnosti alebo povolania.

2.5.Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára

obchodník so spotrebiteľom.

2.6.Pojem Internetový obchod je totožný s pojmom Elektronický obchod a s pojmom Webové

sídlo.

2.7.Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá odoslala objednávku

najmä využitím webového sídla Predávajúceho, prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými

prostriedkami.

2.8.Trvanlivým médiom prostriedok, ktorý umožňuje spotrebiteľovi alebo obchodníkovi

uchovávať informácie adresované spotrebiteľovi alebo obchodníkovi počas doby, ktorá

zodpovedá účelu, ktorý plnia tieto informácie, a spôsobom, ktorý umožňuje ich nezmenenú

reprodukciu a použitie v budúcnosti, najmä listina, e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta

a pevný disk počítača.


III. Základné ustanovenia

3.1.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa upravujú právne vzťahy medzi

Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a Obchodníkom.

3.2.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu

vyplynúť) s Kupujúcimi, ktorí nevystupujú v postavení spotrebiteľa sa vzťahujú ustanovenia

zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.


IV. Objednávka produktu – uzatvorenie kúpnej zmluvy

4.1.Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho, je odoslanie objednávky

produktov Kupujúcim realizované najmä využitím webového sídla Obchodníka, prípadne

ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.

4.2.K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Obchodníkom dochádza momentom

doručenia potvrdenia o prijatí objednávky Kupujúcemu, ktorú Kupujúci vytvoril v zmysle bodu

4.1. týchto VOP Obchodníkom (elektronicky na emailovú adresu Kupujúceho, ktorú si zvolil

Kupujúci v procese vytvárania objednávky).


V. Doba trvania kúpnej zmluvy

5.1.Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká najmä splnením všetkých záväzkov

Predávajúceho a Kupujúceho. A to najmä doručením a zaplatením produktov v zmysle

uzatvorenej kúpnej zmluvy. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva Kupujúceho v zmysle

zákonnej zodpovednosti za vady produktov zo strany Obchodníka.


VI. Kúpna cena informácia o kúpnej cene

6.1.Cena tovarov a služieb objednávaných prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho

(ďalej len „kúpna cena“) je uvedená samostatne pre každý produkt a je platná v momente

vytvorenia objednávky Kupujúcim.

6.2.Kúpna cena tovarov, alebo služieb uvedených na Webovom sídle Predávajúceho je celková cena

tovarov alebo služieb vrátane všetkých daní, pričom je zreteľne uvedená na Webovom sídle

Predávajúceho.


VII. Dodanie produktov

7.1.Predávajúci je povinný splniť objednávku a dodať Kupujúcemu produkty v lehote najneskôr 90 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy v zmysle bodu 2.2. a násl. týchto VOP.

Zvyčajná lehota kedy Predávajúci expeduje produkty skladom je 2 až 3 dni odo dňa zaplatenia celkovej ceny objednávky Predávajúcemu.

7.2.Miestom dodania objednaného produktu je adresa uvedená Kupujúcim v objednávke.

7.3.Dodanie produktu Predávajúci uskutoční vlastnými prostriedkami k rukám Kupujúceho (alebo Kupujúcim splnomocnenej osobe na prevzatie produktu), alebo prostredníctvom tretích osôb (prepravných a zásielkových spoločností).

7.4.Dodanie produktu je uskutočnené jeho prevzatím Kupujúcim (alebo Kupujúcim splnomocnenej osobe na prevzatie produktu).

7.5.Predávajúci môže zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný Kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v lehote, ktorá je v súlade s lehotou doručenia podľa týchto VOP, avšak len za predpokladu, že Kupujúcemu týmto konaním Predávajúceho nevzniknú žiadne dodatočné náklady, a len v prípade ak stým Kupujúci súhlasí.

7.6.Predávajúci je povinný dodať produkty Kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite spolu s daňovými dokladmi, ktoré sa vzťahujú k objednávke, a inými dokladmi, ak existujú a sú typické pre dané produkty prípadne služby.


VIII. Prechod vlastníckeho práva

8.1.Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a

straty veci prechádza na Kupujúceho okamihom dodania.


IX. Spôsoby platby

9.1.platba na základe zálohovej faktúry


X. Prepravné – spôsoby dopravy produktov a cena za ich dopravu

10.1.1. Spôsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktov:

10.1.2. Formy Dopravy:

10.1.3. Kuriérska služba

10.1. 4. Osobný odber

10.2.1.Ceny za Dopravu:

10.2.2.Predávajúci informuje Kupujúceho o cenách za jednotlivé formy dopráv na webovom sídle Predávajúceho v priebehu nákupného procesu, a to pred uzatvorením Kúpnej zmluvy, nakoľko cenu za dopravu nie je možné určiť pred určením adresy dodania Produktov. Cena dopravy netvorí súčasť kúpnej ceny produktov.


XI. Odstúpenie Kupujúceho od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu

11.1.Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo

prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa čl. XII bod. 12.1

až 12.3 týchto VOP okrem zmluvy, ktorej predmetom je:

11.2.Poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo

pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ

vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od

zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,

11.3.Dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom

trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na

odstúpenie od zmluvy,

11.4.Dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na

mieru,

11.5.Dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,

11.6.Dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany

zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,

11.7.Dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne

zmiešaný s iným tovarom,

11.8.Dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy,

pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na

trhu, ktoré obchodník nemôže ovplyvniť,

11.9.Vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú

spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je

poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie

iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli

zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo

služby vopred neobjednal,

11.10.Dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo

softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,

11.11.Dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,

11.12.Tovar zakúpený na verejnej dražbe,

11.13.Poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom

automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s

činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v

presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,

11.14.Dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak

dodávanie digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania

digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne

poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania

digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b)

alebo ods. 13 písm. b) Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení

niektorých zákonov v platnom znení, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.


XII. Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej

mimo prevádzkových priestorov obchodníka

12.1.Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo

prevádzkových priestorov obchodníka do

a)14 dní odo dňa

prevzatia tovaru spotrebiteľom podľa bodu 12.4.

uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,

uzavretia zmluvy o dodávaní vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v

určenom množstve, a zmluvy o dodávke a odbere tepla,

uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom

nosiči,

b)30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na

predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.

12.2.Ak obchodník poskytol spotrebiteľovi osobitné informácie ohľadom poučenia o práve

spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy pri zmluve uzavretej na diaľku a zmluve uzavretej mimo

prevádzkových priestorov obchodníka až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia

plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 12.1., môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy

uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do

a)14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie

lehoty podľa 12.1., písm. a), alebo

b)30 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie

lehoty podľa odseku 12.1 písm. b).

12.3.Ak obchodník neposkytol spotrebiteľovi osobitné informácie ohľadom poučenia o práve

spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy pri zmluve uzavretej na diaľku a zmluve uzavretej mimo

prevádzkových priestorov obchodníka ani podľa bodu odseku 12.2, spotrebiteľ môže odstúpiť od

zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov

obchodníka do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa odseku 12.1.

12.4.Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená

tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

a)tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia

tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

b)dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného

dielu alebo posledného kusu,

c)tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.

12.5.Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo

prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím

plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

12.6.Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od

zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe

zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva

spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie

spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o

odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.

12.7.Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa odsekov 12.1. až 12.3. sa považuje za zachovanú, ak

spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy

obchodníkovi.

12.8.Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo

produktom, ak obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo

prevádzkových priestorov obchodníka dodal alebo poskytol viacero produktov.

12.9.Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.


XIII. Práva a povinnosti spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku a

zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka

13.1.Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo

od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa bodu 12.1 zaslať tovar

späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru;

to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním

určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar

obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.

13.2.Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo

prevádzkových priestorov obchodníka podľa bodu 12.1. znáša spotrebiteľ len náklady na

vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí,

ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak obchodník nesplnil informačnú

povinnosť, teda ak obchodník neposkytol spotrebiteľovi osobitné informácie ohľadom poučenia

o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy pri zmluve uzavretej na diaľku a zmluve uzavretej

mimo prevádzkových priestorov obchodníka

13.3.Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania

s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti

tovaru; to neplatí, ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. f)

Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v

platnom znení.

13.4.Spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa

doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľ podľa § 19 ods. 1 Zákona č.

108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení

odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových

priestorov obchodníka, ktorých predmetom je poskytnutie služby, dodávanie vody, ktorá nie je

na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, alebo dodanie tepla, a pred začatím

poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c) Zákona č. 108/2024 Z.

z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Cena za

skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v

zmluve. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého

plnenia, ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená.

13.5.Spotrebiteľovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od

zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa 11.1. nevznikajú okrem

povinností podľa bodov 13.1., 13.3. až 13.5. a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa bodu

14.3. žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.


XIV. Práva a povinnosti obchodníka po odstúpení spotrebiteľa od zmluvy uzavretej na

diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka

14.1.Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy

vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou

uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s

doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a

poplatkov.

14.2.Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa odseku bodu 14.1. v

rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy

uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov

obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie,

poštovné a iné náklady a poplatky.

14.3.Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ

výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný

obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si

zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.

14.4.Obchodník nemôže požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov za

a)poskytnutie služby, dodanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v

určenom množstve, alebo za dodanie tepla počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa

bodov 12.1. až 12.3. bez ohľadu na rozsah poskytnutého plnenia, ak:

obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) alebo písm. h) Zákon

č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom

znení, alebo

spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby alebo

dodávania vody alebo tepla podľa § 17 ods. 10 písm. c) Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane

spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,

b)úplné alebo čiastočné dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na

hmotnom nosiči, ak:

spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu

podľa § 17 ods. 10 písm. c) Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení

niektorých zákonov v platnom znení,

spotrebiteľ nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa prvého bodu

stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo

obchodník neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm.

b) Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v

platnom znení.

14.5.Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy

uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru,

vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 14.1. pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým

spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar

vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

14.6.Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 14.1. rovnakým spôsobom,

aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so

spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované

žiadne poplatky.

14.7.Obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote podľa

odseku 14.1., ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bol

tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru

nie je možné tovar odoslať späť obchodníkovi poštou.

14.8.Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením

od zmluvy podľa bodu 11.1., sa zakazuje.


XV.Orgán dozoru

10.1.Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa je:

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie

so sídlom v Bratislave pre Bratislavský kraj

Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07  Bratislava

Odbor výkonu dozoru

tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04

fax č. 02/58 27 21 70

email: ba@soi.sk

webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi


10.2.Sťažnosti, alebo podnety Kupujúci môže taktiež adresovať aj priamo Predávajúcemu na adresu uvedenú v bode 1.1.2. týchto VOP. Predávajúci zároveň odporúča Kupujúcim, aby sťažnosti a podnety (z dôvodu urýchlenia vybavenia) Predávajúcemu adresovali na emailovú adresu Predávajúceho: obchod@odolnepodlahy.sk

Akákoľvek sťažnosť, alebo podnet bude Predávajúcim posúdená a vybavená do 10 pracovných dní od jej prijatia. Pričom o jej vybavení Predávajúci informuje Kupujúceho rovnakou formou, akou Kupujúci sťažnosť, alebo podnet Predávajúcemu doručil.


XVI. Alternatívne riešenie sporov

16.1.V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho

reklamáciu alebo sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, Kupujúci má právo obrátiť sa

na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť spotrebiteľa podľa

predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní

odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho

riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení


spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Príslušným

subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je Slovenská

obchodná inšpekcia (kontakt nájdete https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-

spotrebitelskych-sporov.soi), alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname

subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej

republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo na stránke

https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-

1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa

obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského

sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej

stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo na internetovej stránke

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy

vystupuje v postavení spotrebiteľa. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi

spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so

spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na

diaľku. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota

sporu nepresahuje sumu 20 eur. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku

za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim

a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo

súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke

Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení

spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.


XVII. Doplňujúce ustanovenia

17.1.Predávajúci neuzatvorí kúpnu zmluvu ani nevykoná predaj, sprostredkovanie, alebo dodanie

alkoholických nápojov /výrobkov/, tabakových výrobkov a ďalších výrobkov osobám

(Kupujúcim), ktoré v momente uzatvorenia kúpno-predajnej zmluvy nedovŕšili vek 18 rokov,

a ktorých predaj je osobám mladším ako 18 rokov zakázaný, a to v zmysle a v súlade s platnými

a účinnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. V nadväznosti na uvedené, Predávajúci

overí splnenie podmienky dovŕšenia veku 18 rokov Kupujúceho, kontrolou veku

prostredníctvom dokladu totožnosti Kupujúceho /občiansky preukaz, alebo pas/, a to pri

odovzdávaní objednávky do rúk Kupujúceho. Uvedené Predávajúci vykoná prostredníctvom

poverenej osoby, ktorý objednávku Kupujúcemu má doručiť. V prípade ak Kupujúci nedovŕšil

vek 18 rokov, prípadne ak Kupujúci nepreukáže, alebo odmietne preukázať svoj vek, Predávajúci

objednávku Kupujúcemu neodovzdá a kúpna zmluva zanikne.


XVIII. Informácie o prijatých kódexoch

18.1.Obchodník informuje spotrebiteľov že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy

správania, ku ktorým sa Predávajúci zaviazal k ich dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa

rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú správanie Predávajúceho, ktorý sa

zaviazal dodržiavať tento kódex správania vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným

obchodným praktikám, alebo obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo

iným právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy, ktoré sa Predávajúci zaviazal

dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.


XIX. Hodnotenie produktov spotrebiteľmi

19.1.Obchodník nevykonáva kontrolu a obmedzovanie hodnotenia produktov len na osoby, ktoré

produkt u obchodníka zakúpili.


XX. Záverečné ustanovenia

20.1.Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok.

Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená jeho

umiestnením na Webovom sídle Predávajúceho. V prípade zmeny vo Všeobecných obchodných

podmienkach, vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľa Všeobecných obchodných

podmienok platných a účinných pri uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do momentu jej

zániku.

20.2.Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť Reklamačného poriadku

a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla. Dokumenty - Reklamačný

poriadok a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú zverejnené

na doméne Webového sídla Predávajúceho.

20.3.Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením na

Webovom sídle Predávajúceho dňa 01.07.2024

Tento eshop je certifikovaný http://www.pravoeshopov.sk